Att marknadsföra utbildningar kan vara ett framgångskoncept. Men då gäller det att veta hur man ska göra. Flera skolor har efterfrågat en struktur för sina satsningar.
TYA hjälper gärna till i arbetet med att marknadsföra utbildningar inom branschen. Vi har tagit fram ett förslag på ett enkelt arbetsverktyg, som kan vara till stöd för arbetet i skolorna.
I samarbete med flera skolor och har vi också samlat in tips på bra aktiviteter. Dessa finns samlade i en tipsbank här på sajten.
Ps. Har du fler tips – hör av dig till oss på TYA! Tillsammans bygger vi en gemensam bank att ösa idéer ur.
Exempel på stöd:
- Tips på aktiviteter
- Tips på argument
- Tips runt sociala medier
- Stöd från våra regionala projektledare
- Broschyrer om kompetensförsörjning och olika specialkompetenser inom yrkesförare
- Filmer på TYAs Youtube konto
Varför ska man göra en plan?
- Det sparar tid
- Det sparar pengar
- Det är lätt att utvärdera
- Det är lätt att planera resurser och involvera alla – alla har samma bild
- Det innebär en genomtänkt satsning och målbild av vad målgruppen ska ta med sig från event och aktiviteter
Relaterade länkar
Nyheter

Digitala kurser i Ergonomi
8 april, 2020
Med anledning av Covid 19 finns nu digitala…

Se webbinariet med Magnus Carlsson, Skolverket i efterhand.
30 mars, 2020
Tisdagen den 31 mars sände TYA ett live-webbinarie…

För transportlärare – se måndagens webbinarie
23 mars, 2020
Till dig som är transportlärare och skolledare, Under…

Trenden stark – fler tjejer vill bli lastbilsförare
10 februari, 2020
Antalet sökande till gymnasiets transportutbildning fortsätter att öka…